vols participar?

Pots donar suport a les nostres accions a través de les xarxes socials o sumant-te a les nostres convocatòries. També pots formar part de la Coordinadora de familiars de Residències 5+1 com a persona o entitat associada. Contacta amb nosaltres via email per saber com fer-ho.

Entre tots podem donar-lis veu

Una de les nostres últimes accions ha estat presentar, el passat 27 de juliol, a la Fiscalia Superior de Justícia de  Catalunya, un  denúncia per la vulneració de drets fonamentals que suposen les últimes restriccions imposades en l'entorn residencial. El 4 d'agost hem tornat a  denunciar la pròrroga d'aquestes mesures.

El 12 de magi va fundar, juntament amb altres associacions de familiars d'arreu de l'Estat, la primera gran plataforma estatal de familiars i usuàries de residències, La Plataforma, de la qual formen part actualment 18 associacions d'11 comunitats autònomes.

El  24 de gener de l'2021 vam presentar una sèrie de propostes als partits amb representació parlamentària a Catalunya demanant-los que es posicionin a l'respecte abans de les votacions de l'14 de febrer a Parlament.

Durant aquells dies, també ens adherim, entre altres iniciatives, a la convocatòria de la Plataforma en Defensa dels Serveis Públics: Un model de serveis públics per posar la vida a centre, que va tenir lloc el dissabte, 6 de febrer, a les 12.30 h, a la Pl. Sant Jaume (Barcelona).

Com Coordinadora de Residències 5 + 1 vam convocar una concentració, el 19 de desembre de l'any 2020, a les 12 h, a la Pl. Sant Jaume (Barcelona), amb el lema: NO ALS TRASLLATS DE POSITIUS EN coronavirus ENTRE RESIDÈNCIES !.

Aquí pots llegir el nostre comunicat de rebuig davant les actuacions de el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya respecte a l'trasllat de persones amb COVID-19 entre residències .

Tornen a repetir els errors!

Durant el mes de novembre de l'any 2020 hem fet públic el nostre manifest de suport a les demandes de el Servei d'Atenció Domiciliària (SAD). En el mateix document expressàvem ja el nostre rebuig a el pla de el Departament de Salut català per traslladar residents d'una residència a una altra.

El  26 de setembre de l'any 2020 també ens van mobilitzar en totes les comunitats autònomes per demanar justícia per les persones grans que van morir en les residències en condicions indignes des de l'inici de la pandèmia per COVID-19, per un canvi urgent de el model de residències, per un tracte digne dels residents i per acabar la seva aïllament, entre d'altres motius que trobaràs al nostre manifest .

Nova associació i presentació de recurs

L'experiència en els nostres quatre anys de trajectòria ens ha demostrat que les coses només canvien si ens mobilitzem.  T ambé hem donat altres passos: ens hem  constituït en associació i hem presentat un recurs contenciós administratiu especial de protecció jurisdiccional dels drets fonamentals de la persona contra el Pla Sectorial per a la Gestió de la infecció per coronavirus SARS-CoV-2 en l'àmbit residencial (aprovat pel Departament de Salut i el Servei Català de Salut de la Generalitat de Catalunya i publicat en el 18 d'agost de 2020). Si vols saber els motius,els vam explicar detalladament en aquesta nota de premsa .

Si et preocupa que els nostres majors no estiguin rebent un tracte digne, ajudeu-nos a fer sentir la veu dels que més ho necessiten.

Com col·laborar?

Vols col·laborar? Pots fer-ho associant-, col·laborant en els nostres grups de treball, sumant-te a les nostres iniciatives o convocatòries o compartint-  en les xarxes socials. També pots subscriure't per rebre la nostra informació al teu correu electrònic.

Per associar-te només cal descarregar, omplir i retornar signat aquest formulari d'adhesió, juntament amb el comprovant d'ingrès de la quota anual de soci, que actualment és de 12 euros l'any.

També pots contactar amb la Corodinadora per col·laborar como a persona o entitat donant suport de maneres diverses o suscrivint-te, al final d'aquesta pàgina, per rebre informació al teu correu electrònic.

mani-resi_5_570x340.jpeg

Protesta, el 2017, de las famílies impulsores de la Coordinadora 5+1, constituïda ara en asociació i oberta a persones, col·leectius i entitats que lluiten per una vida digna a les residències de gent gran i defensen un model de gestió que ho garanteixi.

ones grans que van morir en les residències en condicions indignes des de l'inici de la pandèmia per COVID-19, per un canvi urgent de el model de residències , per un tracte digne dels residents i per acabar la seva aïllament, entre d'altres motius que trobaràs a un altre manifest .

Nova associació i presentació d'un recurs

L'experiència en els nostres quatre anys de trajectòria ens ha demostrat que les coses només canvien si ens mobilitzem. També hem donat altres passos: ens hem constituït en associació i hem presentat un recurs contenciós administratiu especial de protecció jurisdiccional dels drets fonamentals de la persona contra el Pla Sectorial per a la Gestió de la infecció per coronavirus SARS-CoV-2 a l'Àmbit residencial (aprovat pel Departament de Salut i el Servei Català de Salut de la Generalitat de Catalunya i publicat en el 18 d'agost de 2020). Si vols saber els motius, els vam explicar detalladament en aquesta nota de premsa .