vols participar?

Pots donar suport a les nostres accions a través de les xarxes socials o sumant-te a les nostres convocatòries. També pots formar part de la Coordinadora de familiars de Residències 5+1 com a persona o entitat associada. Contacta amb nosaltres via email per saber com fer-ho.

Entre tots podem donar-lis veu

Cartel-otro-modelo -residencias-es-posible-web.jpg

Les principals organitzacions de familiars i usuàries de residències per a gent gran i persones amb discapacitat, integrades a LA PLATAFORMA Estatal, convoquem una manifestació única a Madrid el proper dissabte, 17 de setembre, a les 18 h, des de Plaça d'Espanya a Plaça del Callao,per denunciar la vulneració reiterada dels drets humans, els drets fonamentals i constitucionals de les usuàries i dels drets laborals de les treballadores.

També fem una crida a la societat perquè exigeixi un canvi d'actitud i de tarannà que derivi en la conformació d'un nou model de funcionament de residències, i dels altres serveis de la dependència. Podeu llegir la nostra proposta a la nostra Carta a la Ciutadania. Us hi esperem!

El juny passat vam alertar la Generalitat de Catalunya que l'empesa L'Onada Serveis volia reduir personal i hores de servei a la residència Mossèn Vidal i Aunós. Unes mesures que incompleixen les condicions del concurs públic per a la licitació de la gestió.

L'1 de març,  coincidint amb la reunió de l'Executiu del Govern de la Generalitat de Catalunya, ens vam concentrar a la Plaça Sant Jaume de Barcelona per recordar que els residents no poden esperar més per tenir una vida digna. Dies abans, el 22 de febrer, vam presentar al Parlament de Catalunya, una carta exigint la implementació de les 58 resolucions aprovades per aquest mateix Parlament al juliol de 2020. La carta compta amb l'adhesió de 45 entitats i organitzacions i de 230 persones a títol individual.

Al novembre de l'any 2021, vam rebre una de les medalles d'honor de l'Ajuntament de Barcelona per la lluita ciutadana contra la COVID-19.

Durant l'estiu del 2021 vam  presentar fins a cinc denúncies a Fiscalia Superior de Justícia de  Cataluña. per les vulneracions de drets fonamentals, tant en el Pla sectorial aplicat per la Generalitat de Catalunya a l'entorn residencial aquest mes de setembre, com en les restriccions imposades i prorrogades durant aquest mes.s.

El 12 de maig del 2021 vam fundar, juntament amb altres associacions de familiars de l'Estat, la primera gran plataforma estatal de familiars i usuàries de residències,La Plataforma, de la qual formen part actualment 19 col·lectius d'11 comunitats autònomes.

El  24 de gener del 2021 vam presentar una sèrie de propostes als partits amb representació parlamentària a Catalunya demanant-los que es posicionessin sobre les actuacions i iniciatives a emprendre a les residències de gent gran i de persones amb depenència abans de les votacions del 14 de febrer al Parlament.

Durant la nostre lluita  també ens hem adherim, entre altres iniciatives, a la convocatòria de la Plataforma en Defensa dels Serveis Públics: Un model de serveis públics per posar la vida al centre, que va tenir lloc el dissabte, 6 de febrer, a la Pl. Sant Jaume (Barcelona).

Com col·laborar?

Vols col·laborar? Pots fer-ho associant-, col·laborant en els nostres grups de treball, sumant-te a les nostres iniciatives o convocatòries o compartint- les en les xarxes socials.

Per associar-te només cal descarregar, omplir i retornar signat aquest formulari d'adhesió, juntament amb el comprovant d'ingrès de la quota anual de soci, que actualment és de 12 euros l'any.

També pots contactar amb la Corodinadora per col·laborar como a persona o entitat donant suport de maneres diverses o suscrivint-te, al final d'aquesta pàgina, per rebre informació al teu correu electrònic.

mani-resi_5_570x340.jpeg

Protesta, el 2017, de las famílies impulsores de la Coordinadora 5+1, constituïda ara en asociació i oberta a persones, col·leectius i entitats que lluiten per una vida digna a les residències de gent gran i defensen un model de gestió que ho garanteixi.

Com Coordinadora de Residències 5 + 1 vam convocar una concentració, el 19 de desembre de l'any 2020, a les 12 h, a la Pl. Sant Jaume (Barcelona), amb el lema: NO ALS TRASLLATS DE POSITIUS EN coronavirus ENTRE RESIDÈNCIES !.

Aquí pots llegir el nostre comunicat de rebuig davant les actuacions de el Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya respecte a l'trasllat de persones amb COVID-19 entre residències .

Tornen a repetir els errors!

Durant el mes de novembre de l'any 2020 hem fet públic el nostre manifest de suport a les demandes de el Servei d'Atenció Domiciliària (SAD). En el mateix document expressàvem ja el nostre rebuig a el pla de el Departament de Salut català per traslladar residents d'una residència a una altra.

El  26 de setembre de l'any 2020 també ens van mobilitzar en totes les comunitats autònomes per demanar justícia per les persones grans que van morir en les residències en condicions indignes des de l'inici de la pandèmia per COVID-19, per un canvi urgent de el model de residències, per un tracte digne dels residents i per acabar la seva aïllament, entre d'altres motius que trobaràs al nostre manifest .

Nova associació i presentació de recurs

L'experiència en els nostres quatre anys de trajectòria ens ha demostrat que les coses només canvien si ens mobilitzem.  T ambé hem donat altres passos: ens hem  constituït en associació i hem presentat un recurs contenciós administratiu especial de protecció jurisdiccional dels drets fonamentals de la persona contra el Pla Sectorial per a la Gestió de la infecció per coronavirus SARS-CoV-2 en l'àmbit residencial (aprovat pel Departament de Salut i el Servei Català de Salut de la Generalitat de Catalunya i publicat en el 18 d'agost de 2020). Si vols saber els motius, els vam explicar detalladament en aquesta nota de premsa .

Si et preocupa que els nostres majors no estiguin rebent un tracte digne, ajudeu-nos a fer sentir la veu dels que més ho necessiten.