vols participar?

Pots donar suport a les nostres accions a través de les xarxes socials o sumant-te a les nostres convocatòries. També pots formar part de la Coordinadora de familiars de Residències 5+1 com a persona o entitat associada. Contacta amb nosaltres via email per saber com fer-ho.

Entre tots podem donar-lis veu

La nostra darrera iniciativa ha estat presentar, el 24 de gener, una sèrie de propostes als partits amb representació parlamentària a Cataluya demant-lis que es posicionin al respecte en la campanya de les eleccions del 14 de febrer per escollir els representants al Parlament.

Aquests dies també ens adherim a la convocatòria de la Plataforma en Defensa del Serveis Públics: Un model de serveis públics per  posar la vida al centre. Dissabte, 6 de febrer, a les 12.30 h, a la Pl. Sant Jaume (Barcelona).

Protesta, el 2017, de las famílies impulsores de la Coordinadora 5+1, constituïda ara en asociació i oberta a persones, col·leectius i entitats que lluiten per una vida digna a les residències de gent gran i defensen un model de gestió que ho garanteixi.

Vols col·laborar? Pots associar-te, col·laborar amb els nostres grups de traball, sumar-te a les nostres iniciatives o convocatòries o compartir-les per les xarxes socials. També pots subscriure't per rebre les nostres convocatòries i iniciatives al teu correu electrònic o formar part de la nostra associació.

Com a Coordinadora de Residències 5+1 vam convocar una CONCENTRACIÓ DISSABTE, 19 DE DICIEMBRE, A LES 12 H, A LA PLAÇA SANT JAUME DE BARCELONA: NO ALS TRASLLATS DE POSITIUS EN CORONAVIRUS ENTRE RESIDÈNCIES!

Aquí pots llegir el nostre comunicat de rebuig davant les actuacions del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya respecte el trasllat de persones amb COVID-19 entre residències.

També ens vam adherir a la CONCENTRACIÓ DE DILLUNS, 14 DE DESEMBRE, A LES 12 H , A LA PLAÇA SANT JAUME DE BARCELONA, convocada per la Coordinadora d'assemblees de treballadors i treballadores a l'atur de Catalunya, en defensa d'un treball digne i pel dret a la prestació de l'atur, la renda garantida de ciutadania i l'ingrés mínim vital, como s'explica en aquest comunicat.

Tornen a repetir els errors!

Durant el mes de novembre vam fer públic un manifest de suport a les demandes de el Servei d'Atenció Domiciliària (SAD). En el mateix document ja vam expresar el el nostre rebuig al pla del Departament de Salut català per traslladar residents d'una residència a una altra.

El 26 de setembre ens vam mobilitzar a totes les comunitats autònomes per demanar justícia per les persones grans que van morir en les residències en condicions indignes des de l'inici de la pandèmia per COVID-19, per un canvi urgent de el model de residències , per un tracte digne dels residents i per acabar la seva aïllament, entre d'altres motius que trobaràs a un altre manifest .

Nova associació i presentació d'un recurs

L'experiència en els nostres quatre anys de trajectòria ens ha demostrat que les coses només canvien si ens mobilitzem. També hem donat altres passos: ens hem constituït en associació i hem presentat un recurs contenciós administratiu especial de protecció jurisdiccional dels drets fonamentals de la persona contra el Pla Sectorial per a la Gestió de la infecció per coronavirus SARS-CoV-2 a l'Àmbit residencial (aprovat pel Departament de Salut i el Servei Català de Salut de la Generalitat de Catalunya i publicat en el 18 d'agost de 2020). Si vols saber els motius, els vam explicar detalladament en aquesta nota de premsa .

Si et preocupa que els nostres majors no estiguin rebent un tracte digne, ajudeu-nos a fer sentir la veu dels que més ho necessiten.

• Black Twitter Icon